Pagina's

zondag 3 juni 2012

"De Clooney van de Aldi ja, maar géén dictator"



Ingrid Lieten (SP.A) is blij dat Kris Peeters gebruik van woord "dictator" ontkent

Minister Lieten gaat nu een weekje stoom afblazen op Kreta

Vlaams minister van Media Ingrid Lieten (SP.A) is de heisa rond haar persoon beu. Na een bewogen week was de discussie over haar zogenoemde "blundermail" de druppel. "Er stonden verschillende dingen in de mail, maar het woord dictator kwam er niet in voor. Ik ben blij dat minister-president Kris Peeters (CD&V) dat nu ook zelf heeft toegegeven." 


Kris Peeters ontkent het bestaan
van het woord "dictator" in de mail
Het was het weekblad Knack dat het eerste bericht zondagavond uitbracht op zijn website. Minister Lieten zou tijdens het regeringsoverleg per abuis een mail hebben doorgestuurd waarin de minister-president "een dictator" werd genoemd. Een bericht dat enkele uren later al werd ontkend door Luc De Serrano, de woordvoerder van Peeters. "Ja, Kris Peeters heeft per ongeluk een mail gekregen, maar het woord dictator stond daar nergens in."

"Ik ben blij dat Kris deze kwakkel zelf snel uit de wereld heeft geholpen", reageerde Lieten per telefoon aan de redactie van Het nieuws van morgen. "Ok, we hebben Kris in die mailconversatie "een machtsgeile potentaat" genoemd, en ook wel "de George Clooney van de Aldi", "een grijsaard met het iq van een zieke goudvis" en ook "een Assad in het kwadraat." Maar "dictator", dat stond niet in de mail. Daar ben ik heel formeel in", klinkt de SP.A-politica strijdvaardig.

Lieten kwam vorig jaar in februari al eens in opspraak met een mail waarin de collega-ministers van CD&V en N-VA werden omschreven als "uit teflon en beton opgetrokken gevoelloze karikaturen." Dit nieuwe incident bestempelt ze als een politieke afrekening. "Mijn naam wordt nu weer door het slijk gehaald. En dat terwijl mijn vrienden en kennissen echt wel weten dat ik niet de persoon ben om zomaar mensen uit te schelden. Ach, dat hoort bij de job, zeker?", zei Lieten nog. Haar politieke tegenstanders die nu hopen dat de minister de eer aan zichzelf houdt, komen van een kale reis terug. "Ik laat het niet aan mijn hart komen. Na dat vorige incident ben ik op reis vertrokken om wat stoom af te laten en ik ben van plan dat nu ook te doen. De last-minute is net voor ons gesprek geboekt." De minister zal haar hoofd proberen leeg te maken op het eiland Kreta. "Ik hoop nu maar dat die luie olijfboeren niet gaan staken", besluit Lieten. (Babette Heylen)




Geen opmerkingen:

Een reactie posten